17 april 2007

Stilla

Jag är ensam hemma. Det är helt tyst förutom kylskåpets surrande. Inte så tokigt att ha en stund i fred. Inte tokigt alls. Men att ha besök är inte tokigt heller utan väldigt mysigt.

Malin och Janne är och hämtar hyrbil. De ska iväg på road trip. Kanske kommer jag med.

Ibland är det så himla underbart att bo här. Häromdagen när vi handlade saker i en affär fick vi flera andra saker på köpet av söta kassörskan. Och kinesen på hörnet fixade till ett par skor helt gratis. När jag frågade Jessica hur det var att flytta hem till Stockholm sade hon någonting i stil med: "Ja, jag får ju en dörr i skallen typ varje dag, utan att få en ursäkt. Men man vänjer sig".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenixen!
Så sant sååå! Jag måste berätta om en händelse på bussen i helgen. Jag står framför dörren i bussen och ska gå av på nästa hållplats och så stannar bussen inte helt oväntat för rött. När bussen sedan åker vidare för att stanna vid hållplatsen får jag en ordentlig stöt i ryggen av en väska och så skriker en kvinna i hela bussen till mig att jag måste vara helt dum i huvudet som inte vet att man måste trycka på knappen för att öppna dörren och att hon nu missade sin hållplats pågrund av att folk inte flyttar på sig när andra behöver kliva av. Trots att kärringen när bussen stannar vid hållplatsen upptäcker att hon är helt ute o cyklar så börjar hon muttra om att alla borde lära sig att ta hänsyn till de äldre. Är det inte härligt.... Tur att det var fint väder! Sen gick jag en lång promenad ute på Djurgårn och lyckades skaffa mig en snygg t-shirt bränna. Nu har iallafall sommarvädret kommit och man lyckas blir härligt berusad på en AW öl :)
Kramar Jessica

Anonym sa...

Jag glömde att skriva att bebisen på bilderna är såååååå söt!!!