21 april 2007

På tur längs Highway 1

Konstigt, vi kom just hem och jag har redan glömt vad vi gjorde. Nu tar jag kartan till hjälp och jag tror att det var så här: Först åkte vi ner till Santa Cruz. Soft surfarställe. Vidare till Capitola, en sömnig liten pärla sydost om Santa Cruz.

Millekillen fick vatten, vi andra varsin fetingcheesecake.

Hur gulligt som helst och de hyr ut dessa små hus vid stranden så dit vill jag igen.

Efter mycket vacker 17-mile scenic drive runt omkring Carmel (ja, där Clintan var borgmästare) sov vi i liten söt men kall stuga.

Vidare nästa dag längs Highway 1 som verkligen är fantastisk på många sätt. Vi flög högt över havet på Bixby Bridge - världens längsta singelspanniga betongbro (ja, jag översätter direkt från engelska). Big Sur är grönt och vackert.

Janne bland redwoodträden i Pfeiffer Burns State Park.

Andra och sista natten övernattade vi i Pacific Grove vid Monterey. Litet sött ställe med små söta hus och här bor många konstnärer tror jag. Hittade världens gulligaste viktorianska pensionat fyllt av kärlek och omsorg. Jag bodde i tornrummet och vita frun spökade för Malin och Janne (åtminstone i min godnattsaga). Hemlagad frukost med våfflor och lönnsirap.

Dagen har vi tillbringat med shopping på Premium Gilroy Outlet. I morgon är det dags för seriös turism i SF.

Inga kommentarer: