30 mars 2007

Internetcirkus

I morse lade Internet av, modemet stod på stand by och jag hade ingen lösning trots felsökning á la riktig tekniker. Vi har ju trådlöst men eftersom det funkar så dåligt, helst med min laptop, har jag köpt en kabel som jag på gammaldags vis pluggar direkt in i modemet från datorn. Då funkar Internet på min laptop men förstås inte på några andra datorer. Vill jag skriva ut något måste jag få igång Internet på macen, som är kopplad till skrivaren i kontoret. Men efter att jag hade fixat och trixat med kablar hit och dit lade modemet av. Det brukar jag annars alltid kunna lita på, det är routern (som ska fixa det trådlösa) som är vårt lilla problembarn. Ringde vår Internetleverantör Comcast. Slussas genom telefonhiss med typ tio olika val och knapptryckningar. Då säger en käck röst något i stil med att: vet du att vi har 24-timmarssupport på vår hemsida, gå till www.comcast.com och klicka på support. Slugo! Om man ringer på grund av Internetproblem så har man sällan access till Internet. Hånar de mig, eller?! Fick till slut prata med en kvinna som absolut var väldigt less på sitt jobb. Less eller inte, hon guidade mig rätt och Internet funkar nu. Bara att trycka in stand byknyppen ovanpå modemet i tio sekunder så var allt frid och fröjd igen.

Jag börjar återvända till livet efter elaka flunsan. Jobbade i butiken i går, det gick riktigt bra även om jag var slut när jag kom hem. Nu ska jag iväg norrut, cirka en och en halv timme, till Tove som är silversmed och som jag ska intervjua till SWEA Internationals tidning. Solen skiner och jag är alltid på gott humör när jag ska ut och köra bil. Sweet.