26 mars 2007

Hawaii del 2

Jag försöker samla ihop lite krafter för att lägga upp några fler bilder. Nu är det en och en halv vecka sedan jag kom hem från Hawaii och jag är fortfarande inte helt frisk. Min energi räcker ungefär till att gå fem kvarter till affären och hem igen.

Vi åkte på snorkeltur och såg hur många valar som helst på vägen ut. Fantastiskt! Två var jättenära båten (inte dessa dock) och det var tydligen en kamp om honorna. På snorkelturen simmade vi bland annat med sköldpaddor. En simmade precis bredvid mig och Maria.

Efter fyra dagar på västkusten åkte vi till Hana på östkusten. Vägen dit är väldigt vacker och vi gjorde många stopp, bland annat vid flera vattenfall.

Det var väldigt grönt och mycket blommor som jag tyvärr inte vet namnet på.

Tjejerna; Ale, jag, Maria och Katie. Ale och Katie var glada för de hade just köpt shaved ice; det var krossad is i en strut med något smaksatt extrakt på, verkade hur äckligt som helst.

På svarta lavastranden.

På röda stranden. För att komma hit fick man vandra runt ett berg men det var helt klart värt det. Katie kom rusande till oss när vi kom fram och var alldeles förskräckt över att det var en naken man på stranden. Jag och Maria hade visst glömt att berätta att det var en nudiststrand (dock var det frivilligt om man ville klä av sig eller inte).