17 mars 2007

Det regnar kiss

Kom hem i går kväll, har haft det jättefint trots att jag har varit ordentligt sjuk de senaste fem-sex dagarna. Som vanligt när jag åker till tropiskt klimat klarar jag inte alla temperaturväxlingar med hett och fuktigt utomhus och a/c-dragigt inomhus. Men vi befann oss på resande fot mest hela tiden så det var bara att bita ihop och knapra Tylenol. Maria lyckades jag smitta också så vi två gick omkring mer eller mindre som zoombies.

De sista dagarna tillbringade vi i Honolulu på Oahu och kvällen innan jag åkte hem upptäckte vi att badrummet höll på att översvämmas, det rann vatten från taket. Morgonen efter kom personal från hotellet och försökte ordna upp situationen. Då fick vi veta att det var grannens toalett som läckte, det vill säga allt som de spolade ner i toaletten rann ner till oss. Inte så mysigt.

Nu ligger jag i sängen med laptopen på magen och uppdaterar mig lite. Jonas har lagat frukost, tvättat mina sunkiga, fuktiga kläder och köpt ett gäng magasin till mig. Att vara sjukling är höjden av tristess men har fördelar också.