08 december 2006

Soft semester

Så är den första dagen på resorten snart till sin ända. Jonas konfererade ungefär halva dagen och själv tog jag det rätt lugnt. Efter lunch utforskade vi omgivningarna och sen fick vi behandlingar. Jag tog "Swedish massage" och det var väl inget särskilt svenskt med den men det var skönt att få en helkroppsmassage under en timmes tid. Synd att vi inte är några hejare på golf för de har en av USA:s bästa golfbanor här (typ, nåt bra var det i alla fall) och den ser verkligen fin ut men jag tror inte att de skulle bli så nöjda om jag gick ut och slog upp stora grästuvor på tee. Förresten så säger man inte peg om peg här utan tee för den också (fast jag tror att peg är kort för tee peg). Men ingen fattar vad jag menar här om jag säger peg.

Jonas är nu nere och dinerar med konferensfolket och jag fick inte följa med vilket jag inte är alltför ledsen över för jag beställde room service och fick upp en mycket fin bricka med allehanda saker på. Svindyrt var det och antagligen lämnar jag för mycket dricks eftersom jag är rädd för att lämna för lite. Men ibland är det skönt att få unna sig. Och äntligen förstår jag vad som menas med "lyxhustru"!

Hur bekvämt och bekymmerlöst livet än är här så känns det dock mest som ett studiebesök. Jag byter lätt ut lyxhustruliv på resort mitt i öken mot cityliv eller äventyrssemester. När som helst.