13 december 2006

Natten går tunga fjät

Jag tycker om lucia - det är en sådan fin högtid. Även om det var lite roligare när jag var yngre och gick i skolan och var med i kören och lussade för gamla människor på sjukhem. Det var lite MER då, liksom. Jag har i alla fall satt på julskivan som Jonas köpte åt mig på julmarknaden - Carola, Christer Sjögren, Lotta Engberg, Sofia Källgren med flera. Cheesy, jag vet, men jag tycker att det passar till jul.

I går gjorde vi en att göra-lista, dag för dag, tills Tony och Jenny kommer. Som varje år (förutom i fjol när vi inte brydde oss) är december fullspäckad och stressig. Trots att vi inte har några kompisar har vi lyckats bli bjudna på julfester och glöggpartyn. Plus att vi ska handla och laga mat, koka glögg, köpa julklappar, fixa julgran, städa (lägenheten är värre än vanligt, som tur är har folk bjudit hem sig till oss för ett cocktailparty på lördag så nu MÅSTE vi ta itu med röran), tvätta och sist men inte minst jobba.

Nu ska jag se Luciamorgon på svt.se. Kanske gråta lite också för det är så vackert.