03 december 2006

Jul för fulla muggar

I går var vi på Handelskammarens årliga jullunch på Westin St. Francis Hotel. Jag och Jessica stod i hissen på väg upp till 32:a våningen. Rätt som det var gick hissen utanpå huskroppen och väggarna var av glas så man såg allting, jag skrek och skrämde alla andra i hissen. Kom sen på att jag och min familj åkte i samma hiss för 26 år sedan. Då låg pappa på golvet. Han är också höjdrädd. Lunchen var mycket trevlig fast maten ganska äcklig. Jag och Jonas köpte tio lotter men vann ingenting, allra minst flygbiljetterna till Sverige.





















Luciatåget var i alla fall jättefint, med Stockholms lucia Isolde Palombo i täten. Hon satt vid vårt bord och Jonas ville att jag skulle fota honom med henne men jag förstod inte vem hon var eller vad han ville och han är fortfarande lite sur på mig.

Sen åkte jag och hjälpte till med förberedelserna inför SWEA:s julmarknad. Efteråt åkte jag och Jonas till Hayes Valley som hade "Block Party" - alla butiker höll kvällsöppet och bjöd på vin och snacks. Vi hängde på Scandinavian Details och gick sedan ut med Kristina (som äger butiken) och hennes fästman. Vi hade väldigt trevligt, drack drinkar och kom inte hem förrän vid tvåtiden. Med ont i huvudet vaknade jag men man kan inte vara bakfull när man ska arbeta. På julmarknaden var det massor med folk och vi sålde slut på nästan allt i kafeterian. Nu har jag jobbat hela dagen och är väldigt trött men det är Jessicas sista kväll (och det är så väldigt tråkigt att hon ska flytta hem till Stockholm, alla jag tycker om bara flyttar) så jag ska dit och dricka lite vin och sen ska vi ut och klubba.