12 november 2006

Lediga

I morse tog vi bilen och körde längs supervackra Highway 1 ner till Half Moon Bay, ett litet samhälle cirka en halvtimme söder om SF. Vi promenerade på stranden och det blåste friskt och fräscht från Stilla Havet. Sen åt vi lunch på Moss Beach Destillery, krabbsmörgås med pommes frites. Inte så gott som jag hade förväntat mig men ändå helt okej. Vi drack kaffe i hamnen bland hardcorefiskarna omgivna av krabbtinor. Det var en fin utflykt. Nästa gång vi kommer dit ska vi åka ut på djuphavsfiske eller valspaning.

Sen blev det bio i sprillans nya Century Theatres i stan. "Borat". Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den, det var med blandade känslor jag gick ut därifrån. Jonas tycker att den var jätterolig. Biografen var i vilket fall mycket fräsch och fin, vår salong gigantisk, antagligen plats för 600-700 personer och lutningen så väl tilltagen att jag inte ens var i närheten av att behöva luta mig åt sidorna för att se. Dessutom var sitsarna otroligt bekväma med väldigt gott om benutrymme och självklart kopphållare på armstöden. Popcornen lagomsaltade och goda. We like.