22 september 2006

Vardagsliv i SF

Ibland är det så svårt. Egentligen skulle jag ha varit på mitt nya knäck, på inredningsbutiken Scandinavian Details, för två timmar sen. Men i stället sitter jag och väntar på att Bob från tryckeriet ska ringa. Jag har gjort ett flygblad till SWEA:s julmarknad och det är bråttom, bråttom men tryckeriet får inte färgerna att separera och fonterna att se skarpa ut. Och jag vet inte hur jag ska göra för att fixa det. Om han hade tagit sig tid att titta på filerna i går morse när jag skickade dem hade jag inte behövt sitta med det här i dag. Och nu har han väl helst gått på lunch.

I går när jag satt här i mitt lilla kontor och jobbade så hörde jag hur det lät som om någon var i lägenheten. Jag gick bort för att kolla, då var toalettdörren stängd och låst, sade "hallå" och en kvinna svarade på spanska där inne. När hon kom ut tittade hon på mig och såg rätt förvirrad ut men det visade sig vara white trash-grannens gäst som gått fel. De satt ute på terrassen och jag hade bakdörren öppen. Men jag vill ha hyresreducering om vår toalett ska vara allmän.