18 september 2006

Snart proffs

Premiär! På min nya karriär som golfspelare! Har haft en fantastisk dag på Golden Gate Park Golf Course. Jag hade ju tänkt ta grönt kort här tills jag insåg att det enda gröna kort de känner till i Amerika är det som Immigrations (aldrig) utfärdar. Helt enkelt en skandinavisk, eller måhända europeisk, företeelse. Så i USA tillåter de alltså vem som helst att spela, typ mig. Jag och min golfspelande kompis/coach Jessica slog först några hinkar på rangen, sen puttade vi på en puttbana. Och sen var det vår tur att gå ut. Vi trodde att vi skulle få spela bara vi två och jag oroade mig för att det skulle ta lång tid för mig men Jessica sade att det inte var någon fara och att man kunde släppa förbi folk som kom bakom oss om de blev otåliga. Men så visade det sig att vi skulle spela med två andra, det var ett medelålders par och jag talade snabbt om för dem att de hade dragit en nitlott med mig. De såg väldigt proffsiga ut men försäkrade mig om att det inte gjorde något om jag var dålig. Och på första hålet var jag skitbra och frun i paret skitdålig! Det här är väl inget svårt, tänkte jag. Och sen gick det väl bra och dåligt om vartannat ungefär, men jag var bättre än henne! Slog inte så långt men rakt, inga bollar i skogen för mig. Nu ska jag träna, träna, träna och sen ska jag spöa Danne Duva.

Vädret i dag: 25 grader varmt, vindstilla. Jag och Jessica åkte nercabbat med solglasögon och fladdrande hår och kände oss allmänt härliga.