19 augusti 2006

Tillbaka i staterna

Efter en lång, varm och fantastisk sommar i Sverige är jag tillbaka i USA. Jag befinner mig på östkusten, i Trenton, New Jersey, närmare bestämt. Här bor kompisarna Anna och Niklas. Trenton är huvudstaden i New Jersey men är precis en sådan amerikansk småstad som man kan se på film. De bor i ett fantastiskt trevåningshus från 1800-talet på en fantastiskt pittoresk gata. Alla här sitter och hänger på trappen framför husen. När jag gick själv till affären gick jag förbi alla hängarna och så hälsade de såklart som amerikaner ju gör men sen började de le slajmigt och fråga om mitt namn och då blev jag obekväm och tog en annan väg hem.

För övrigt flög jag i business class till New York och jag säger som min kompis Jenny: Jag är förstörd för livet! Stora härliga säten med fotstöd, champagne, meny att välja mat från, linnedukar och riktigt porslin, neccesär med olika saker i, toalett med fönster och riktiga handdukar osv. Ekonomiklass suger, jag måste bli rik nu!