24 augusti 2006

Åter på västkusten

Efter nästan två månader på resande fot är jag hemma i San Francisco igen. När jag åkte härifrån var det så varmt att jag inte orkade plocka ur diskmaskinen men nu är det dimma och runt 15 grader kallt. Det är tur att jag vet att september-oktober ska vara de finaste månaderna på hela året. Det finns hopp om livet.

Niklas och jag tillbringade min sista dag på östkusten i Philadelphia som är en väldigt mysig gammal stad. Vi åt Philly Cheese Steak på klassiska Geno's Steaks. Det ligger mitt i mexarkvarteren men dom är värsta rasisterna. Förutom diverse utmärkelser från ultrakonservativa amerikanska organisationer hade de en skylt i fönstret där det står: "This is America - when ordering, speak English.". Otroligt konstigt att ingen har eldat upp stället.

Jag åkte budgetbolag från Philly till Oakland och det var en viss skillnad jämfört med resan över Atlanten. Det första Jonas sade när han hämtade mig var: "Det här är en jävla skitflygplats" vilket jag hoppas innebär att jag hädanefter får åka dyrare och landa på SFO istället.