23 augusti 2006

New York, New York!

Igår tog Niklas och jag Mustangen till Staten Island och sedan färjan över till New York. Det var väldigt blåsigt men varmt och skönt, antagligen upp mot 30 grader och vi såg Frihetsgudinnan på nära håll. Niklas åkte till jobbet i Harlem och jag mötte upp Sofia, en bekant som bor i New York. Jag hade inte några planer alls förutom att bara hänga och trevligt nog fick jag göra den med en privat guide! Vi gick och gick och gick, precis som jag gillar, framför allt i de södra delarna; Chelsea, Soho, Meatpacking District, West Village, Chinatown och så vidare. När vi hade skiljts åt och jag satt själv i Bryant Park var det en kille som trodde att jag var New Yorker. Tänk om jag fick bo här!

På kvällen kom Anna in till stan och vi åt middag på en väldigt trevlig italienare i ett område som vi tror kommer att bli hetast snart.