01 september 2006

Ljuvliga stad!

Sol, sol, sol och 25 grader varmt. Cyklade till Handelskammaren i morse och de har äntligen fixat till Valencia Street där jag cyklar och där det har varit vägarbete i alldeles för många månader. Underbart att cykla igen, det saknade jag i Stockholm, även om jag måste använda Fredriks stora herrcykel eftersom jag lämnat in min på lagning - igen. Det sista jag gjorde innan jag åkte till Sverige var att reparera cykeln för 180 dollar och nu när jag kom tillbaka var den trasig igen på ett helt annat sätt så nu kostar det ytterligare 70 dollar... Jag är inte så kär i den cykeln längre.

Hade Sophia på MSN och beklagade mig över att jag borde gå ut och sola men inte orkade tills jag insåg att jag har lyxproblem. Och när jag väl bestämde mig för att vilja sola en stund var terrassen ockuperad av en nästan naken karl - en av white trashgrannens killar förstås, hon har många olika och jag är som en gammal kärring som förfasar mig över hennes promiskuitet - så då ville jag inte sola längre. För övrigt är grannen inte white trash utan lärarinna i litteratur på franska skolan; en mycket intellektuell fröken som enbart umgås med poeter, konstnärer och annat dylikt folk, ofta från andra kulturer. Men det är roligare att tänka på henne som white trash.