24 juni 2006

Glad midsommar!

Inte för att jag bryr mig så mycket. I Sverige är det definitivt min bästa högtid men här är det ju en helt vanlig dag. I morgon är det lite midsommarfirande här och var i svenskkolonierna. Några kompisar kommer hit och grillar. Vi har haft extremt fint väder hela veckan men helt i enlighet med svenska traditioner på midsommar har vädret nu drastiskt försämrats och dimman dragit in över stan. Men skit samma - i morgon är det FOTBOLL!!! Jag fick mail av en kompis nyss och hon skrev något om att fotbollen var så rackarns tidigt och det var ju tur att hon skrev det för jag var helt säker på att den började 10.30 och det har jag sagt till Jonas men det visar sig att sändningen börjar 07.30. Oj, oj, oj. Tänk om vi hade missat...

I dag har jag varit i Oakland som ligger i östra bukten, jag åkte BART dit och det är ungefär som pendeltåget och en ren fröjd att åka jämfört med tunnelbanan. BART går under jord hela tiden och kommer fram när den ska, det är breda säten anpassade för feta amerikaner och fungerande AC. Dessutom var det just i dag "Spare the air" vilket innebär att all kommunaltrafik är gratis för att uppmuntra folk att lämna bilen hemma. Mycket bra initiativ.

I Oakland snubblade jag på en svensk/norsk butik och det bokstavligen vattnades i munnen när jag såg alla godsaker. Tio gånger bättre än IKEA. Vilken njutning det ska bli att gå på ICA i sommar!!