12 juni 2006

Baby Shower

Jag har varit på mitt livs första baby shower. Det är något som blivande mammor har för att fira den kommande bebisen och då träffas den blivande mamman och hennes väninnor och har det allmänt trevligt. Som tur är har jag sett på "Sex and the City" (där de fyra huvudpersonerna stånkade över att måsta åka ut till förorten till sin gravida kompis) och hade lite hum om vad en baby shower är för något. Jag tycker alltid att det är lika kul att få göra saker som är typiskt amerikanska, som detta eller att äta Thanksgivingmiddag hemma hos amerikaner. Det är Saki och Fredrik som ska ha barn by the way.

En viktig sak på en baby shower är att ha med sig presenter. Saki fick många presenter och öppnade under tiden alla sade "aaah" och "oooh". Jag hade köpt en babybok eller vad det nu heter, en bok där man klistrar in första bilden, skriver upp datum för ungens första steg, leende, skratt, ord och så vidare.