26 maj 2006

Århundradets kortaste förlovning

Vi har gift oss! I City Hall - motsvarande rådhuset, fast här är det nog snarare stadshuset. Varken Jonas eller jag är ju riktigt giftastyperna men det blir betydligt lättare att leva här för mig om vi är gifta. Bland annat slipper jag åka ut och in ur landet varje halvår.

Vi hade tid på City Hall klockan 08.30 i morse för att få vår äktenskapslicens. Vi fick fylla i papper på vilka vi var och att vi inte hade varit gifta förut, sen läste tanten bakom disken en ramsa om att vi bedyrade att allt vi fyllt i på blanketten var sant medan vi fick hålla upp ena handen i luften precis som på film. Och det är ju olagligt att ljuga för myndigheterna så det skulle vi aldrig göra.

Klockan tio var det dags för själva ceremonin. Först legitimerade vi oss och sen gick vi upp till rotundan i San Franciscos otroligt vackra stadshus. Där stod vi med domaren som pratade om respekt och lite annat, jag hörde inte så mycket för jag började gråta så fort hon började prata. Lite tagen av stundens allvar trots vår lättsamma attityd till denna vigsel. Och så läste hon en ramsa till Jonas och han sade "I do" och så läste hon samma ramsa för mig och jag sade "I do" och sen kysstes vi. Och så var vi gifta.

I bröllopspresent önskar vi oss:
- Panthellalampa
- Noguchi coffee table
- Två flygbiljetter i business class till Buenos Aires
- En Harley Davidson
- En Porsche 911