11 maj 2006

Ljuvliga SF!

Vilken härlig dag! Det har varit 25 grader tror jag, inte blåsigt och nog den varmaste dagen jag upplevt här känns det som i alla fall efter den långa och regniga vintern. Jobbade under förmiddagen, gick ut och gick en timme, låg i Dolores Park och solade i två timmar. Där kan man ligga i bikini vilket annars kan kännas lite oskönt och avklätt i en park (man får bara inte låtsas om killarna som sätter sig bredvid en) och det är en fantastisk utsikt över downtown och Bay Bridge därifrån. Solen tar som sjutton, två timmar med solskyddsfaktor och jag har verkligen fått färg idag.

Jonas har kollat NHL-slutspel och baseball på tv i kväll. Baseball är för mig en rätt obegriplig sport - och går man och kollar live så gör man det för ölen och korvens skull - men säsongen har just börjat och det finns en spelare i vårt lag - San Francisco Giants - som bara behöver slå en homerun till så har han tangerat Babe Ruths rekord så nu är det nedräkning tills det händer och alltså jättespännande varje gång han ska slå. Detta har Jonas förklarat för mig.