18 april 2006

Ungersk påsk i USA

Påsken har glidit förbi utan att vi har ätit ett enda ägg och inte ens känt lukten av en lammstek. Men till min stora lycka fick jag leta påskpresent - jag fick första säsongen av Nip/Tuck på DVD.

I söndags var vi på påskmiddag hos John, Jonas kollega på Genentech. Han bor i en jättefin viktoriansk träkåk (jag blev alldeles kär i huset!) i Alameda, ett idylliskt litet ö-samhälle i östra bukten. John är uppvuxen i Canada men har rötterna i Ungern så vi fick ungersk mat. Flera sorters korv - en var jättegod och sen var det blodkorv och leverkorv, vi smakade i alla fall och blodkorven var inte så tokig - potatismos, skinkstek, rödkål och gurksallad. Egentligen skulle vi ha seglat under dagen men det var för dåligt väder. Vi vaknade mitt i natten av att regnet höll på att dunka sönder sovrumsfönstret och under hela förmiddagen var vi utan el.