13 april 2006

Sol sol sol - åtminstone idag

Åh, så underbart - äntligen skiner solen igen efter den långa, trista regnperioden som har slagit alla möjliga rekord det här året. Jag jobbar hemifrån och har suttit ute på terrassen och druckit kaffe. Solen värmer riktigt ordentligt och jag känner mig röd i ansiktet. Fast nu när jag kollat in diverse vädersajter (vägrade tro på den första) inser jag att det ska regna hela helgen.

Jag vet att det är påsk även om det inte är särskilt påtagligt här. Ingen är ledig från jobben - de har inga religiösa ledigheter i USA förutom juldagen. Jag, Jonas, Tony och Jenny har annars en fin liten tradition att göra en tripp tillsammans över påsken och Jonas gömmer alltid påskägg åt oss andra så det kommer jag att sakna i år eftersom Tony och Jenny föredrog Thailand framför SF.

Jag fick sex nya fräscha månader från Immigrations när jag kom från Chile - känns mycket skönt. Jag FÖRSTOD att de LJÖG när jag kom i oktober och två av varandra oberoende personer på Immigrations sade att jag måste åka till Sverige för att förnya visumet. Alternativt visste de inte vad de pratade om.

Nu ska jag gå till Mission och köpa frukt så att jag kan göra en läskande smoothie.