16 mars 2006

Wanted: gammaldags hederlig kundservice

Finns det något värre än automatiska telefonslussar? JAG BLIR GALEN! Nu har jag suttit och lyssnat på en röst som har gett mig tusen olika val hos Immigrations. Det enda jag vill är att prata med en visumspecialist men innan jag kan komma till en sådan måste jag lyssna till en väldig massa information om vilka webbsidor man kan hitta informationen på. Men självklart har jag redan kollat hemsidan - det är ju för att jag inte hittar den information jag söker som jag ringer!! Och när jag efter en halvtimme med olika menyer, olika val och en väldig massa överskottsinformation får valet "tryck 1 för att prata med en visaspecialist" och förväntar mig att äntligen få prata med en levande människa säger dom att kontoret är stängt och att jag ska återkomma mån-fre mellan kl. 08 och 17. Klockan är 15.24 en onsdag - VARFÖR ÄR DET STÄNGT???? Vill bara gråta.

Förmiddagen var inte bättre den. Ringde till bankerna för att få veta om mina bankkort innehåller någon form av reseförsäkring. Efter att ha blivit runtkopplad och slutligen bortkopplad sex-sju gånger, ringt fem olika nummer och knappat in mitt kortnummer, bokstaverat mitt namn och upprepat Jonas födelsedatum ett flertal gånger tror jag mig nu veta att jag inte har någon reseförsäkring via korten. Men helt säker är jag inte.