18 mars 2006

Stan är galen ikväll

St Patricks Day är väl antagligen en alldeles utomordentlig ursäkt för alla människor - de flesta helt utan irländskt påbrå - att få gå ut och dricka öl. Jag köade en stund för att komma in och träffa mina vänner på the Irish Bank. Där var man utomhus under något slags partytält. Jag pryddes i pärlhalsband à la julpynt i grönt, guld och lila. Kände mig som fina fröken som beställde vitt vin istället för öl och bartendern gav mig extra mycket vin i ett stort plastglas eftersom jag varit så "tålmodig". Discjockeyn spelade mycket U2, Pouges och Blurs "Song 2". Sen vidare på nästa ställe och det var absolut som att vara på festival, med bajamajor och allt. Vi gick in på en pub och plötsligt var jag statist i en collegefilm. Testosteronstinna KEG-hannar som stötte hej vilt på söta cheerleadertjejer. Sen kom Jonas och hämtade mig.