09 mars 2006

Antligen Delfina

Igar var vi ute och at pa Delfina. Det ar en italienare i Mission dar man maste boka bord manader i forvag. Men nu fick vi faktiskt ett med nagra veckors varsel, klockan nio en onsdagkvall. Var ute med finska paret Lotta och Juho for sista gangen, de flyttar till London pa lordag. Sa trakigt. For oss. Forhoppningsvis kommer de tillbaka om ett ar igen. Kollade in deras lagenhet i Potrero Hill innan, fantastisk fin med stora rymliga rum, hogt i tak, walk-in-closets och en jattemysig tradgard.

Menyn pa Delfina var lite kranglig att forsta sig pa med nagon slags italiensk-amerikansk blandning. Jag och Jonas delade pa en "Niman Ranch beef carpaccio with radicchio and salt-packed capers" till forratt, mycket god, sen at jag "Gnocchi with wild nettles, black trumpet mushrooms and pinenuts" och Jonas at "Pappardelle and pork sugo", i alla fall min var jattegod aven om vi aldrig fick klart for oss vad "nettles" var, nasslor kanske? Till dessert at jag "Profiteroles with espresso gelato, warm chocolate sauce and candied almonds". Smarrigt. Profiteroles ar nagon sorts kex, tror jag.

Mycket trevlig kvall.