17 februari 2006

Har dom utbildning över huvud taget?

Idag har jag varit hos frissan. Jag hade gjort lite research innan och hittat en salong i Haight Ashbury. Deras hemsida såg fin ut. Jag kämpade mig uppför kullarna och anlände svettig och stressad. Sade till frissan att jag inte var rädd för att klippa mig ordentligt och annorlunda och att det vore kul med en helt ny färg. Hon gjorde folieslingor som jag satt med i nästan en timme, sen kom hon och sade att nu är det klart, nu ska vi skölja - utan att ens öppna foliet och titta på färgen. Så sköljde vi, och tvättade. Schampot sköljde hon knappt ur och balsamet gnuggade hon in i hårbotten. Och så klippte hon, ungefär på ett sätt som jag själv skulle göra om jag klippte någon, det vill säga lite fumligt och väldigt duttigt. Hon brände mina öron tre gånger när hon fönade. Några slingor såg jag inte skymten av men hon tog med mig ut på gatan med spegeln i hand, där såg man lite bättre. Sen 190 dollar till kassörskan, vill du lägga till dricks på kontokortsslipen, nej tack, det vill jag inte.

Underbara Lotta på Clipper, jag saknar dig, kom och rädda mig!