18 december 2005

Snart mobila igen

Vi har varit och kollat mobiltelefoner. Jonas ska nog ha en Motorola Moto Razr V3 och jag ska nog ha en Sony Ericsson Z520a (go Sverige!). Jag får absolut inte välja en likadan som Jonas. Här är det lite krångligare när man ska köpa mobiltelefoner. Och är man utlänning utan kredithistoria (alla handlar på kredit) vet de inte om man har någon betalningskapacitet och därför kan man inte få alla typer av abonnemang. Kontantkort kan vi köpa, man kan köpa för till exempel 30 dollar men då måste man förbruka det på 30 dagar, man kan inte spara pengarna till kommande månader. Känns rätt onödigt eftersom vi inte har några att ringa till förutom varandra och vi ringer gratis sinsemellan då vi har samma teleoperatör. Men vi ska binda upp oss på ett abonnemang på två år, får en ganska bra deal genom Jonas jobb.

Min gamla Nokia har trippelband så jag trodde att den skulle fungera här. Men så verkar det inte plus att den inte går att ladda fast jag har adapter. Rackarns otur att jag måste köpa ny mobil.

Idag cirka 8 grader och regnet öser ner, vi gick till stan under ett litet paraply och kom hem sjöblöta.