10 december 2005

Är det vinter nu?

Solen skiner, 16 grader varmt – underbart! Är det här vinter?? Folk har sagt att det regnar mycket i december och januari men det har vi inte sett något av hittills.

Idag klev jag upp tidigt och cyklade in till stan. Skulle leta julklappar och hitta något att ha på mig ikväll (fest med Jonas jobb). Det var så skönt att se staden vakna till liv, jag köpte kaffe och strosade omkring, det var ganska lugnt och stilla men ändå så mycket storstadskänsla! Jonas skulle också till stan men vi kan inte gå tillsammans eftersom jag blir less efter en sekund ungefär. Köpte Steve Madden-stövlar med riktigt hög klack, inte van att gå i höga klackar så jag får låtsas att jag är Carrie i Sex in the City.

Gick också in på H&M, första gången för mig, de öppnade för tre veckor sedan. Kassören sade att det är många svenskar som handlar där. Det är lite trist men samtidigt är det väl så att de flesta svenskar blir väldigt patriotiska när de befinner sig utanför Sveriges gränser.