05 november 2005

Äntligen online!

Ja, så har vi då flyttat, Jonas för cirka en månad sedan och jag för knappt två veckor sedan. Vi har det bra i denna sköna stad. Alla är vänliga. Boendet schysst. Vädret fint. Jonas jobbar, än så länge verkar han ha lagom mycket att göra. Jag försöker bli en invånare här - just nu känner jag mig mest som en icke-person som bara flyter omkring - men det ger sig nog med tiden när jag har fått det jag behöver, typ eget bankkonto, giltig identitetshandling, kaliforniskt körkort... Men just nu är det helt okej att bara softa.

Vi bor i South Beach i en ljus tvåa på åttonde våningen. Här finns pool och så här ser vårt kök och vardagsrum ut. På lördag ska vi ut och kolla lägenheter, det ser jag fram emot. På sikt blir det schysst att få ett riktigt boende och ha våra egna saker omkring oss.

Jag går på promenader, surfar, läser, ibland är jag till och med en god hemmafru som tvättar, städar och lagar middag. Har kollat upp kurser på universitetet men man kan inte börja söka till nästa termin förrän i december så det får jag avvakta.

Tack för alla mail, fortsätt med det och skriv gärna i gästboken.